Alla inlägg under augusti 2014

Av jennie karlsson - 31 augusti 2014 18:59

Min söndag blev inte riktigt som ja tänkt mej...eller iaf inte den senare delen! Mitt humör sjönk ner i skorna igår igen o ja hade hoppats de skulle stanna uppe i mössan ett tag men inte då,varför skulle man ha sån tur för?


Igår va de marknad med obligatorisk strumpshopping så nu klarar sej strumplådan ett år till! Nikki fick en hög me kläder så hon borde klara sej ett tag hon me!

Sen blev de samma sak som varje år,kräftor hemma hos mamma o de va mumsigt som vanligt...man borde ha kräftskiva varje lördag   



idag blev de en sväng till på marknaden o nikki fick mer kläder o ja fick va nöjd me de ja redan hade.


en sväng förbi jobbet o sen lämna av lillfis hos jocke o sen hem o gräva ner mej i soffan med ingvar oldsberg som sällskap...inte riktigt vad ja hade räknat me men så kan de gå     blev lite besviken på han,trodde han skulle va en kul gubbe men inte tillräckligt för att liva upp mej ikväll! som kompensation tycker jag att jag kan vinna en fin bil eller nåt,eller iaf ett sexsiffrigt belopp som ja kan slösa bort på nåt skoj...eller ja menar att ja ska spara dom,hmmm!  


imorrn är de inskolning på dagis o separationsångesten börjar komma krypandes...hjääääälp!!


På tisdag har ja lite uppdrag som ja hoppas ja kan hinna me o resten av veckan hoppas ja de kan bli jobb..de får ja nog veta ikväll hoppas jag men än så länge har telefonen vart galet tyst!


den där jävla telefonen blir ja tokig på,inte nog me att den är så tyst...den krånglar en massa o trots att ja betalar 89:- i månaden för nån konstig försäkring så skulle ja betala en självrisk på 500 spänn..låter jätteskumt,tycker de borde gå på garantin!! borde nog kolla upp de innan den lägger av helt o ja står ut lur!

Av jennie karlsson - 25 augusti 2014 22:12

Igår sa jag hej då till tågcafeet o i fredags sa ja hej till de ja tror kan komma att bli min nya arbetsplats ett tag framöver,taverna =) Blev uppringd i torsdags o kunde få jobba i fredags...de blev även lördag o så vips så blev de tors,ons o fredag den här veckan oxå...tack för de sa jag o blev superglad!  

Fick även ett bra samtal idag så ja tror helt enkelt inte jag är en person som kommer va arbetslös många dagar i mitt liv,ska bara passa mej för att va för snäll o jobba för mycket för de har ja lärt mej att man inte har nånting för iallafall..förutom en sönderstressad hjärna o de klarar ja mej så bra utan!!


i helgen är de marknad o dags för årets kräftmiddag hos mamma o på söndag blir de söndagsmys!  


imorrn börjar nikki på nya babysimkursen o denna gång blir hon en delfin    hoppas hon ännu kan ha sina badbyxor annars får de bli lite shopping innan o dom pengarna spar ja gärna!


måste försöka bli lite ekonomisk eftersom ja inte har en aning om hur mycket pengar de komma skutta in på kontot den kommande tiden...ja är ju verkligen expert på o köpa onödiga greje,fast idag va ja sååå nära att köpa en rosa kaffebryggare men ja va duktig o satte tillbaka den...de hindrar ju iofs inte mej att gå dit imorrn o köpa den,haha!!


tycker mina dagar är ganska fullplanerade som dom är nu,vet inte riktigt hur ja ska ha tid o jobba men ja får helt enkelt sova lite mindre så blir dagarna längre  


Av jennie karlsson - 21 augusti 2014 21:08

Efter några riktigt pissiga månader så började allt ordna upp sej lite i taget men nu känns de som att jag är tillbaka på banan igen ! Fortfarande massa underbara människor runt omkring mej, några mindre bra har försvunnit o några som är helt fantastiskt bra har tillkommit. .Bra byte!

 

Har jobbat på jernvägscafeet med fina hannah i två månader o de har vart superroliga dagar med glada kunder  o massa mys! Tack vare de har ja nog klurat ut va ja vill bli när jag blir stor. ..restaurangbranchen är definitivt nåt för mej :) 

 

En märklig sak som hände för ett par veckor sen va att en helt okänd människa fick mej o inse massa nyttiga saker....ja va hos en spåtant :) jättedumt o bara lur säger vissa men hon talade om massa saker om mej som bara dom i min närmaste närhet vet om, saker som hon omöjligt kunde Veta och de första  hon sa va att ja skulle ha ett nytt jobb innan augusti är slut o de verkar som att de slår in....skulle allt stämma så kommer ja va Världens gladaste tjej :)  

 

Hon fick mej även att inse att vissa saker måste ja ta tag i o andra ska ja inte lägga mej i o hur gärna ja än vill lägga mej i vissa grejer så inser jag nu att jag mår bäst av att hålla mej utanför! O att såna som  bara kommer till mej när dom behöver hjälp inte är så mycket att ha om ja inte duger annars!

 

Nu är de över en vecka sen som jag o jocke insåg att de faktiskt va ett helt år sen vi låg på förlossningen i varsin säng och skulle bli föräldrar, jag i den ena sängen med värkar med massa sköterskor runtomkring o jocke i den andra, nervösare än någon annan i hela världen för tillfället. ...o när de va över hade vi fått  de finaste som finns, vår lilla prinsessa :) hon börjar bli stor tjej nu, första  stegen tog hon på ettårsdagen o snart börjar hon på dagis!  De e helt sjukt va livet har förändrats dom senaste två åren ....o glad e jag för de för ja gillar den nya Jennie :)

Presentation


Jennie jennie heter jag o ja e så go o glad,ge en femma till mej så är ja extra snäll mot dej!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards