Alla inlägg under december 2013

Av jennie karlsson - 27 december 2013 21:14

Har sett fram emot att all jul o skit ska ta slut så man kan få va som vanligt igen o nu börjar de kännas som att januari närmar sej me stormsteg..weeeiii!!  


Började fira jul hos mamma o uffe i fredags me kalkonmiddag o julklappar till lilla sötplutten,hennes allra första julklapp va hakklappar...välbehövligt eftersom hon är en liten dreggelgris   fortsatte julfirandet med att bada balja,äta julmat o öppna julklappar hos pappa o anki o i söndags hade vi vilodag!


Dagen innan julafton blev de en sväng på bolaget o lite sistaminutenklappar o sen åkte vi ut till marie o stefan i eskelhem o kom precis i tid för uppesittarkvällen. Vi hade tänkt o vinna en resa till jamaica men vi fick va utan vinster men lyckades iaf fördriva fyra timmar!


På julafton blev de gröt,kalle anka o jultomte innan vi däckade på kudden,nikki fick massa fina julklappar o va nog väldigt nöjd med alla tre julfiranden!

Började juldagen me att äta mysfrukost me alice o sen blev de en promenad me alla ungar o sen tog min energi slut o ja låg o såg på film ett par timmar innan de va dags att komma hem!

Borta bra men hemma bäst...de va underbart skönt att få sova hemma igen o bara ha sina egna grejer överallt!


mamma o uffe va o hälsade på idag o ja passade på att lura in dom på willys så ja kunde storhandla   de blev dyrt men nu klarar vi oss ett tag framöver! sen blev de lunch här hemma o nikkimys o ett par timmar senare tog ja en sväng ner på stan för att lämna tillbaka lite kläder ja köpte igår o så råkade ja visst handla en surfplatta  


tänkte att de skulle bli en fredagsmyskväll men all min energi försvann o ja tänkte gå o kasta mej på kudden innan klockan va sju men ja hade ingen ro att ligga still så ja började städa badrummet o dammsuga istället...inge vidare mys men de blev iaf rent! jocke är inte hemma o nikki sover så nu väntar ja på att kaffet ska bli klart så ja kan gosa ner mej i soffan me sons of anarchy! Har ännu 5 avsnitt kvar så va ja ska hitta  när dom e slut vet ja inte...måste hitta nån annan bra serie!



Av jennie karlsson - 20 december 2013 00:07

Började dagen me ond rygg o ett jävla humör....grrr!! Hoppas tomten inte kikade in genom fönstret för då lär ja inte få några julklappar! 

Efter nästan en timme på spikmattan o två koppar kaffe så började ja bli människa igen så de fick bli en sväng till maxi för att köpa julskinka....frisk luft va nog va ja behövde för de kom tom. En liten julkänsla krypandes!!

Lämnade av skinkan hemma så jocke kunde börja koka den o sen cyklade ja vidare till solberga för en kilometer i bassängen!!

Gjorde egen senap att griljera skinkan me...tack wiola för receptet!  Gjorde en egen liten touch på den o de blev världens godaste skinka! De blev såklart en obligatorisk skinkmacka o ja längtar redan till frukost så ja kan få en bit till!

 

 

Tänkte göra kola imorrn o kanske lite mer rödbetssallad om ja hinner o orkar!  Ska ut till slite imorronkväll på middag o på lördag är de dags för de obligatoriska baljbadet hos pappa...supermysigt, synd att de inte är nån snö men de blir nog mys ändå!

Igår va ja o pernilla på stan o handlade julklappar o de verkar som att varenda butik tryckt in extra hyllor till jul för satan va trångt de va i alla butiker...tur jag inte ska till nån mer affär innan jul, bara bolaget men de får bli tidigt imorrn n innan alla slutat jobba o ska handla julsprit!!

Av jennie karlsson - 14 december 2013 23:12

jo imorse va ja lite smått knäckt. ...över att julen bara kännshu som stress o massa måsten o över att julkänslorna va spårlöst försvunnen!! Efter halva dan blev de bättre o de blev en sväng på stan o de va jättedumt för nån som bara vill lägga sig under en sten o krypa fram i januari. ..sjukt mycket folk överallt men nåt annat ska man väl inte räkna med en vecka innan jul! 

Kom hem o drack glögg o gjorde supergod knäck o då kom lite gladare humör igen! 

Kommer nog behöva göra mer knäck några gånger till innan jul för hälften är redan uppätna! 

 

Nu ligger jag o lyssnar på astrid Lindgren o väntar på john blund....imorrn ska jag försöka ta mig ur sängen tidigt för en gångs skull för jag blev sugen på en lyxig sconesfrukost 

Av jennie karlsson - 12 december 2013 22:54

Idag va de dags för besök hos bvc o föräldragrupp! Lyckades dra ner clownmobilen från lenas tak...haha jag skulle ju bara rätta till den för den satt snett  

6400 vägde vår lilla älskling o 64 cm har hon hunnit bli, stora tjejen blir 4 månader idag o hon lär sej nya grejer i rasandw fart!!

de blev en promenad efter bvc o sen hem o städa lite fast de blev långt ifrån klart!

lite simmning hann ja oxå me, 800 meter blev de idag sen fick de räcka!

 

Imorron ska ja försöka komma upp tidigt så ja får se lucia på tv...gissar på att de är på morronen! blev sugen på att gå till domkyrkan o se lucia imorronkväll, de borde ju va supermysigt!!

Av jennie karlsson - 11 december 2013 23:10

Förra fredan va de dags för första krogbesöket på ett år...trodde ja hade glömt hur man gjorde men de fixade jag hur bra som helst tyckte jag   hamnade på terassen på iss personalfest o avslutade natten me massa dansande på munken! Hade sån tur så ja fick en sväng i max drive in o skjuts hem....tack hannah!!

mindre kul va de i lördags när ja blev påminnd om hur de känns att va  bakfull men ja överlevde o de blev en sväng  till eskelhem för att baka pepparkakor!

i måndags hade vi en heldag me mamma, först några timmar på stan o sen hem o baka chokladbröd!

igår blev de mer bakande o ja o nikki va o hälsade på i ekeby hos malin...6 burkar pepparkakor blev de  till slut så nu klarar vi oss över jul!

 

idag va eva o theodor o hälsade på o sen blev de en sväng till willys för o fylla upp kylen  

Imorron är de föräldragrupp o sen besök på bvc o sen va nästan veckan slut igen....

 

 

Av jennie karlsson - 5 december 2013 22:43

Imorrn är det dags för mej att bli besiktigad på mvc...en vecka sent men förra tiden försov jag mig till o fick böta 150 spänn....kl elva ska ja va på plats så då borde jag ha kommit ur sängen  

Superstormen sven kommer dundrades i imorrn sägs de så jag räknar med en regnig och blåsig promenad..tur ja inte ska så långt!!

 

idag har vi haft mysdag o bara haft de bra, städat lite men mest kollat på film o haft ett gympass i nikkis babygym!

 

Beställde en gåstol som borde komma nästa vecka, limegrön o fin va den så den hoppas jag nikki blir nöjd me! 

 

 

Av jennie karlsson - 4 december 2013 22:31

Jag har ätit en kaka o gått en halvmil (jag tryckte i mej s:-)ju kakor och en tårtbit o gick 200 meter till affären för att köpa chips)

 

Jag var vart nyttig en hel månad och gått ner 7 kilo (gjorde en sallad i torsdags och har tomat på frukostmackan o vågen visar 3 kilo mindre)

 

Jag har lekt med barnen hela dagen (en sitter framför tvn o den andra spelar på mobilen)

 

Finns tusen saker till jag kan irritera mej på o visst kan jag oxå överdriva ibland fast för vissa finns de ingen gräns....vem lurar man egentligen?? Jo sig själv o ingen annan! !

 

Tänk om ja la all energi på att göra vettiga saker istället för att hålla på att fundera på grejer som de här....va mycke ja skulle få gjort då  

idag har vi haft en långfika på siesta me lina, de va alldeles för många år sen sist så vi kör en repris redan nästa vecka   

jag tror att en av mina fiskar har självmordstankar...han/hon simmar superfort fram o tillbaka, eller så har den helt enkelt bråttom!! 

nikkis bärsele kom på posten idag så  imorron ska de bäras 

Av jennie karlsson - 3 december 2013 22:55

 Idag har vart en sån där bra dag att fixa grejer på, typ som samtal som ska fixas.....ja kan inte va ensam om att skjuta upp sånt alldeles för länge? ! Ringt gotlandshem så ja fick fläkten o tvätthängaren fixad, ,skickat iväg pappret till skatteverket om nikkis felstavade mellannamn (som ja själv stavat fel trots extrakoll), gjort rent alla lådor i köket, frostat av frysen o tvättat! Undrar varför man skjuter upp såna smågrejer hela tiden? Så svårt är de inte att ringa ett samtal eller köpa ett frimärke o leta efter en brevlåda! 

 

Köpte en ny bärsele till nikki som borde ha kommit me posten förra veckan men den har ännu inte dykt upp så den har ja efterlyst hos företaget som ja köpte den av så ja hoppas den dyker upp snart för den jag har får ja skitont i ryggen av  

 

framkallade massa kort som kom idag så ja har klistrat o klippt till nikkis album o imorrn ska jag leta efter fina fotoalbum att sätta in resten av korten i!!

 

 

på fredag blir de bakning hos mamma o de ska bli chokladbröd...mums!! De borde jag göra oftare, fast då hade ja nog tryckt i mej en burk i veckan så de kanske räcker till jul  

Presentation


Jennie jennie heter jag o ja e så go o glad,ge en femma till mej så är ja extra snäll mot dej!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards